Voor wie
De innovatieve cloudsoftware van KindPlanner is ontworpen vanuit 3 basisprincipes: digitaal werken, iedereen verbonden en innovatie.
Door de modulaire opzet passen de modules voor kindplanning, personeelsplanning en oudercommunicatie altijd, ongeacht de omvang van je organisatie.
Al 100+ organisaties gingen je voor!
Directie
Rapportages
Actuele rapportages op ons kinderopvang softwareplatform geven u grip op uw kinderopvangoperatie en inzicht waar bijsturing nodig is. KindPlanner biedt op verschillende niveaus rapportagemogelijkheden.
Grip op kosten
Bij de meeste kinderopvangorganisaties bestaat een groot deel van de kosten uit personeelskosten, vaak wel tot 70%. Het beheersen van deze kosten is om die reden essentieel.
Workflows
Workflows zorgen dat veelvoorkomende taken automatisch worden uitgevoerd. Zoals in iedere branche zijn er ook in de kinderopvang veel repeterende processen zoals het versturen van facturen tot aan het uitnodigen van ouders voor een gesprek. Door de uitgebreide configuratie mogelijkheden, kun jij het zo inrichten dat het precies doet wat jij wilt.
Planner
Planbord
Middels het planbord van KindPlanner heb je real-time inzicht in de capaciteit en bezetting van alle locaties en groepen. Binnen jouw kinderopvang wordt het volledige proces van kindplanning simpel en overzichtelijk.
Personeelsplanning
Onze personeelsplanning is een sterke vervanging van vele planningsprogramma’s. Door onze module KindPlanner Personeel heb je alles omtrent personeel(sinzet) in één overzicht.
Ouders
Betere communicatie met de ouder
Ouders krijgen een account waarmee zij toegang krijgen tot het ouderportaal. Door de ouders in hun eigen ouderportaal te laten werken, zal jouw administratie een stuk soepeler verlopen.
- Contracten, facturen en jaaropgaven kunnen worden geraadpleegd, goedgekeurd of gewijzigd.
- Afwezigdheid, ruildagen of extra dagen kunnen worden aangevraagd of doorgegeven.
- Berichten, foto’s of verslagen kunnen worden bekeken en hierop gereageerd worden.
De groep
GroepsApp
Met de GroepsApp krijgen de PM-ers alle benodigde informatie en kunnen eenvoudig rechtstreeks communiceren met ouders.
- (Media)berichten worden veilig naar het ouderportaal verstuurd.
- Interne notities worden opgeslagen voor de overdracht naar de collega.
- Dagritme wordt bijgehouden en kan worden ingezien door de ouders.
Medewerkersapp
Medewerkers kunnen zelf het rooster inzien en hun uren en verlof doorgeven.
Locatiemanagers
Grip op jouw locatie
Als locatiemanager wil je een compleet overzicht van jouw locatie binnen de kinderopvang. Zo kan jij beter inspelen op veranderingen binnen de groepen. Dit is zeker mogelijk.
- Inzicht in de totale bezetting van kinderen inclusief actuele kindaantallen op de dag.
- Overzicht van de personeelsplanning
- Real-time dashboard met de personeelsbezetting waardoor je tijdig kunt anticiperen op wijzigingen in kind- en personeelsplanning.
- Overzicht van de gemaakte en te verwachte uren.